تنور گازی خانگی

تنور گازی خانگی با قیمت مناسب و ارزان و ارسال رایگان

تنور گازی خانگی

تنور گازی خانگی با قیمت مناسب و ارزان و ارسال رایگان

آموزش کیک باقلوا

تنورگازی ۹۰کالا مناسب پخت و پز های تنوری مانند کیک و شیرینی جات ، انواع نان های محلی و سنتی ، بریان مرغ و… می باشد.

آموزش پخت کیک باقلوا

  • مواد لازم:

آرد ۲و نیم پیمانه ، بکینگ پودر ۲قاشق چایخوری ، تخم مرغ ۵عدد ، شکر ۱پیمانه ، پودر هل ۱/۲ قاشق چایخوری ، وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری ، زعفران دم کرده به مقدار لازم ، ماست ۱قاشق غذاخوری ، پودرقند ۱قاشق چایخوری ، پودر نارگیل ۱پیمانه ، روغن مایع ۱پیمانه.


  • مواد لازم شربت کیک:

آب ۲/۳پیمانه ،  شکر ۲/۳ پیمانه ، گلاب ۱/۳ پیمانه ، جوهرلیمو نوک قاشق چایخوری ، زعفران دم کرده به مقدار لازم.


  • طرز تهیه کیک:

ابتدا کاسه ای مناسب انتخاب کرده تخم مرغ ها را درون آن می ریزیم. زرده تخم مرغ آخر را جدا کرده و در کاسه ای دیگر می ریزیم و سفیده آن را به مقابی تخم مرغ هارا اضافه می کنیم. حالا برای رومال کیک ماست را به همراه مقداری زعفران و پودرقند به زرده تخم مرغ اضافه و هم میزنیم تا ترکیب و یکدست شود سپس کنار می گذاریم. در ادامه شکر را به همراه وانیل و پودر هل به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی تخم مرغ ها را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا رنگ آن روشن و کشدار شود.

حلا زعفران دم کرده را به همراه پودر نارگیل به مخلوط تخم مرغ اضافه و مجددا مخلوط می کنیم.وسپس روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه و مجددا با دور تند همزن به مدت ۱دقیقه در حد مخلوط شدن هم می زنیم در ادامه درون کاسه مناسب آرد را به همراه بکینگ پودر اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و ۳مرتبه الک می کنیم و طی ۳مرتبه به مخلوط تخم مرغ اضافه و با لیسک به صورت دورانی هم میزنیم. دقت داشته باشیم بافت مایه کیک به دلیل نبود مایعات کمی سفت تر از مابقی کیک ها است.

در این مرحله تنورگازی ۹۰کالا را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار داده اجازه می دهیم کاملا گرم شود. حالا سینی تنورگازی را با مقداری روغن چرب کرده و با کاغذروغنی می پوشانیم. حالا مایه کیک را درون سینی می ریزیم و با پالت مایه کیک را به صورت یکدست پخش کرده روی آن را صاف می کنیم در ادامه از مواد رومال با برس به آرامی روی تمام قسمت های کیک می مالیم و سینی را داخل تنورگازی ۹۰کالا قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۰ الی ۵۰ دقیقه داخل تنور بماند تا بپزد.

در حین پخته شدن کیک شربت را درست می کنیم برای این کار درون یک قابلمه مناسب آب را به همراه گلاب و شکر و جوهرلیمو اضافه و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا زعفران دم کرده را به شربت اضافه و هم میزنیم تا ذرات شکر در آب حل شود. وقتی شربت جوش آمد اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۳دقیقه جوش بزند. سپس از روی حرارت برداشته اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

حالا پس از گذشت ۵۰دقیقه کیک را با خلال دندان تست می کنیم اگر پخته بود از تنورگازی خارج کرده اجازه می دهیم خنک شود. سپس از قالب جدا کرده و به اندازه دلخواه برش می زنیم و شربت را به آرامی روی تمام قسمت های کیک می زنیم.


آموزش کیک باقلوا

پخت شیرینی نخودچی

تنورگازی 90کالا وسیله ای پرکاربرد با راه اندازی آسان می باشد که با استفاده از آن می توان انواع نان سنتی ، تافتون ، چلبک ، پیراشکی و کیک و شیرینی را در منزل پخت نمود.

پخت شیرینی نخودچی

پخت شیرینی نخودچی

  • مواد لازم:

آرد نخودچی نیم کیلو ، هل سبز ساییده شده 1قاشق مرباخوری ، پودرقند 250گرم ، روغن جامد 250گرم.

  • طرز تهیه شیرینی نخودچی:

برای تهیه شیرینی نخودچی ابتدا آرد نخودچی و پودرقند را باید جداگانه الک کنیم. پودرقند و روغن جامد را نیز در ظرفی دیگر با همزن شروع به همزدن می کنیم تا مواد کاملا مخلوط شوند. در ادامه دستکش پلاستیکی به دست کرده و پودرقند و روغن را با دست ورز می دهیم تا کاملا مواد فرم خامه ای به خود بگیرد. بعد از اینکه پودرقند و روغن را کاملا ورز دادیم نصف آرد نخودچی را به پودرقند اضافه و دوباره شروع به ورز دادن می کنیم باقی مانده آرد نخودچی را نیز به مواد اضافه کرده و دوباره ورز می دهیم تا شکل انسجامی به خود بگیرد و از شکنندگی درآید چون این خمیر بسیار نرم و شکننده می باشد. در حین ورز دادن هل را نیز به مواد شیرینی اضافه می کنیم.

وقتی خمیر آماده شد آن را داخل کیسه پلاستیکی گذاشته و به مدت 6 تا 24 ساعت در دمای آشپزخانه می گذاریم تا استراحت کند. وقتی خمیر کاملا استراحت کرد آن را روی سطح صافی پهن و با کمک وردنه روی آن را کاملا صاف و یکدست می کنیم. در این مرحله از چند قالب که برای شکل دادن این شیرینی مناسب هستند استفاده می کنیم. ضخامت خمیر شیرینی باید به اندازه قالب هایی باشد که انتخاب کردیم. پس از اینکه شیرینی ها را قالب زدیم سینی تنورگازی 90کالا را با کاغذروغنی می پوشانیم و شیرینی هارا روی آن قرار داده و اگر خواستیم می توانیم شیرینی هارا تزئین کنیم.

حالا سینی تنورگازی 90کالا را که با حرارت 170درجه سانتی گراد از قبل گرم کرده بودیم در جای خود قرار داده اجازه می دهیم تا به مدت 5 الی 20 دقیقه شیرینی ها بپزد. باید دقت داشته باشیم که حرارت تنورگازی شیرینی ها را نسوزاند و مدام به شیرینی ها سر می زنیم. بعد از پخت شیرینی ها را از تنورگازی خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا سرد شود تا بخاطر تردی و شکنندگی شیرینی ها خرد نشوند.

نحوه پخت اشترودل خانگی

تنورگازی ۹۰کالا ایده آل ترین و متفاوت ترین وسیله برای پخت آسان و با کیفیت انواع نان  کیک و شیرینی و انواع غذا های تنوری میباشد.

پخت اشترودل خانگی

نحوه پخت اشترودل خانگی

نحوه پخت اشترودل خانگی

  • مواد لازم:

خمیرمایه ۱قاشق چایخوری ، تخم مرغ ۲عدد ، شکر ۱قاشق چایخوری ، روغن مایع ۱۰۰گرم ، نمک نصف قاشق چایخوری ، آرد به میزان لازم ، پیاز ۱عدد متوسط ، گوشت چرخ کرده ۲۰۰گرم ، قارچ ۱پیمانه ، جعفری به مقدار لازم ، پنیر پیتزا ۳قاشق غذاخوری ، رب گوجه فرنگی ۱قاشق غذاخوری ، نمک و فلفل به میزان لازم ، آب ولرم ۱/۵ لیوان.


  • طرز تهیه اشترودل خانگی:

ابتدا یک لیوان آب ولرم ، خمیرمایه و شکر را داخل ظرفی ترکیب و حدود ۱۰دقیقه زمان می دهیم تا خمیرمایه عمل بیاید. در ادامه تخم مرغ ها و روغن مایع را به مخلوط اضافه و خوب هم می زنیم سپس آرد را کم کم اضافه کرده و ورز می دهیم. خمیر بدست آمده نباید زیاد سفت باشد خمیر را داخل ظرفی چرب شده قرار داده و روی آن را با سلفون می پوشانیم.

سپس ظرف را در جای گرم قرار می دهیم تا پف کرده و حجم آن دوبرابر شود. سپس پیاز را پوست کنده و ریز ریز خرد می کنیم و ماهیتابه را با کمی روغن روی شعله قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز های خرد شده را به آن اضافه و تفت می دهیم تا طلایی رنگ شود. حالا گوشت چرخ کرده را به ماهیتابه اضافه کرده و خوب هم می زنیم. مقداری نمک و فلفل به همراه رب گجه فرنگی به آن زده و اجازه می دهیم گوشت کاملا بپزد و آب آن بخار شود.

قارچ ها را شسته و به صورت نگینی خرد کرده در ماهیتابه ای دیگر مقداری روغن ریخته و بعد از داغ شدن قارچ را اضافه کرده و تفت می دهیم. اگر قارچ ها آب انداخت اجازه می دهیم آب آن خارج و بخار شود. سپس مخلوط گوشت و پیاز را به آن اضافه کرده و خوب هم می زنیم و کمی جعفری خرد کرده هم به موادمان اضافه می کنیم. حالا خمیر پف کرده و آماده شده را روی سطح مقداری آرد پاشیده شده به صورت لایه نازکی باز می کنیم خمیر را به صورت مستطیلی برش می زنیم روی یک طرف خمیر از موادی که آماده کرده بودیم می ریزیم و روی آن مقداری پنیر پیتزا اضافه کرده طرف دیگر خمیر را روی مواد قرار می دهیم به طوری که همه ی مواد را کاملا بپوشاند. می توانیم از برش های مختلفی روی خمیر استفاده کنیم.

تنورگازی ۹۰کالا را با شعله های ملایم روشن و شعله پخش کن را نیز در جای خود قرار داده و اجازه می دهیم تا کاملا گرم شود. سینی تنورگازی را چرب کرده و اشترودل ها را روی آن می چینیم. روی خمیر را کمی زرده تخم مرغ زده و کمی کنجد روی آنها می پاشیم. سپس اشترودل ها را به مدت ۲۰الی ۳۰ دقیقه داخل تنورگازی قرار می دهیم تا بپزد.

شیرینی بهشتی خانگی

تنورگازی 90کالا محصولی ایده آل برای پخت انواع نان ، کیک ، شیرینی ، کلوچه ، مرغ ، ماهی  پیتزا و... کاربرد دارد.

پخت شیرینی بهشتی خانگی

شیرینی بهشتی خانگی

  • مواد لازم:

روغن صاف قنادی 100گرم ، روغن مایع 25گرم ، پودرقند 100گرم ، آرد سفید200گرم ، وانیل 1/3 قاشق چایخوری ، پودر هل 1/3 قاشق چایخوری ، سیاه دانه برای تزئین ، پودر کاکائو 1قاشق غذاخوری.

  • دستور پخت شیرینی بهشتی:

ابتدا پودرقند را به همراه روغن صاف به مدت 7دقیقه با همزن برقی دور تند مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست و پوک و کرمی رنگ شود. در ادامه روغن مایع ، وانیل ، پودر هل و آرد سفید (دومرتبه الک شده) را اضافه و مجددا با همزن هم میزنیم تا یکدست شود.

اگر بخواهیم شیرینی هایی با رنگ های متنوع تر داشته باشیم می توانیم مواد را به دو قسمت تقسیم کرده و به قسمت دیگر 1قاشق پودر کاکائو اضافه کنیم و مجددا هردو قسمت را با همزن هم بزنیم تا یکدست شوند. حالا مواد را در قیف جداگانه با ماسوره دلخواه می ریزیم.

در ادامه سینی تنورگازی 90کالا را کاغذروغنی انداخته و با مقداری فاصله قیف می زنیم وقتی تمام مواد را روی کاغذروغنی قرار دادیم مقداری سیاه دانه روی شیرینی ها می پاشیم. تنورگازی 90کالا را باید 20 دقیقه قبل با حرارت و شعله های ملایم روشن کنیم تا کاملا گرم شود.

تا زمان آماده شدن شیرینی ها معطل نشویم سینی را داخل تنورگازی قرار دهیم. حدودا 20دقیقه زمان می برد تا کف شیرینی  ها رنگ بگیرد. پس از اینکه کف شیرینی ها رنگ گرفت سینی را از تنورگازی خارج کرده و صبر می کنیم شیرینی ها خنک شود. سپس آنها را در ظرف مورد نظر می چینیم.

کیک اسفنجی ساده

تنورگازی 90کالا ابزاری چندکاره است که حفظ ارزش غذایی پخت سریع و باکیفیت ، امکان پخت مرطوب نان و غذا از مزایای آن به شمار می رود. با این دستگاه می توان نان محلی و سنتی ، کیک و شیرینی ، پیتزا ، مرغ بریان ، ماهی کبابی و... را با بهترین کیفیت طبخ نمود.

پخت کیک اسفنجی ساده

کیک اسفنجی ساده 

  • مواد لازم:

تخم مرغ 8عدد ، شکر 2پیمانه ، شیر 1پیمانه ، آرد 2پیمانه ، وانیل 1قاشق چایخوری ، بکینگ پودر 2قاشق چایخوری.

  • طرز تهیه:

ابتدا شعله ی پایینی تنورگازی 90کالا را با حرارت ملایم روشن و شعله پخش کن را در جای خود قرار می دهیم تا تنورگازی گرم آماده پخت شود.

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کرده و هر کددام را در ظرفی جداگانه جداگانه بریزید. سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا مخلوط شوند. بعد از چند دقیقه همزدن 1پیمانه از شکر را به آن اضافه می کنیم و با همزن و با همزن برقی به مدت حدودا 10 الی 15 دقیقه هم میزنیم. مواد را باید تا جایی که سفیده سفت شود و از ظرف نریزد هم می زنیم سپس آن را درون یخچال قرار می دهیم تا آب نیندازد.

در ادامه در ظرفی که زرده های تخم مرغ در آن وجود دارد وانیل را اضافه و و هم می زنیم تا ترکیب شوند. باقیمانده شکر را به زرده تخم مرغ ها اضافه و دوباره هم میزنیم تا کرم رنگ شود. 1 لیوان آب داغ را در چند مرحله به مواد اضافه و هم میزنیم تا مواد ترکیب شوند. این کار باید با سرعت انجام شود تا زرده ها سفت نشوند.

در صورت تمایل می توانیم به جای آب داغ از 1لیوان شیر داغ استفاده کنیم. آرد و بکینگ پودر را باهم مخلوط کرده 2الی 3بار الک می کنیم تا ذرات آرد از هم جدا شود و در هنگام پخت کیک به خوبی پف کند. بعد از الک کردن آرد را کم کم به ظرفی که زرده ها در آن هستند اضافه و با لیسک به طور مرتب هم میزنیم این مار را در تمام مراحل همیشه در یک جهت هم میزنیم. اگر در جهت های مختلف هم بزنیم کیک پف نخواهد کرد.

وقتی آرد به خوبی مخلوط شد سفیده را که در یخچال گذاشته بودیم خارج کرده و کم کم با مواد دیکر مخلوط می کنیم. نباید سفیده را زیاد با مواد دیگر هم بزنیم فقط نیاز است مواد ترکیب شوند و این کار را به آرامی با یک لیسک انجام می دهیم. در این مرحله کف قالب را کاغذ روغنی قرار داده و یا کف قالب و دیواره های آن را با روغن چرب کرده و سپس مقداری آرد روی آن می زنیم تا کیک به قالب نچسبد.

مواد کیک را درون قالب می ریزیم و سطح آن را صاف می کنیم و در آخر قالب کیک را چند بار بر روی سطح سفت می کوبیم تا هوای موجود در کیک خارج شود. سپس قال را درون تنورگازی 90کالا  که شعله پایینی آن را به صورت ملایم روشن کرده بودیم به مدت 40 دقیقه قرار می دهیم تا بپزد. در آخر شعله بالایی تنورگازی را هم به مدت 5دقیقه با حرارت کم روشن می کنیم تا روی کیک طلایی رنگ شود.